METADATA
This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board
This article has been published in: Ocula 6, Sguardi semiotici sulla pubblicità
author: Caterina Schiavon
“Vengo anch’io? No tu no”. Per uno sguardo semio-antropologico al testo pubblicitario
language: italian
publication date: October 2005
keywords: semiotica della pubblicità, sociosemiotica, mito, pubblicità, parmigiano
OCULA-6-SCHIAVON-Vengo-anch-io-no-tu-no.pdf ➞ PDF [40Kb]
citation information: Caterina Schiavon, “Vengo anch’io? No tu no”. Per uno sguardo semio-antropologico al testo pubblicitario, "Ocula", vol.6, n.6, October 2005.
Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences.
Editorial Committee
Roberto Grandi (Università di Bologna)
Pino Paioni (1920-2013) (Università di Urbino) president from 2009 to 2013
Maria Pia Pozzato (Università di Bologna)
Alessandro Zinna (Université de Toulouse 2, France)
Editorial Board
Coordinator (Editor in Chief):
Cinzia Bianchi (cinzia.bianchi@unimore.it)
Michela Deni (michela.deni@gmail.com)
Francesco Galofaro (galofaro_francesco@hotmail.com)
Davide Gasperi (davide@davidegasperi.it)
Valentina Manchia (valentina.manchia@gmail.com)
Antonella Mascio (antonella.mascio@unibo.it)
Federico Montanari (federico.mont@gmail.com)
Giampaolo Proni (giampaolo.proni@unibo.it)
Ruggero Ragonese (ruggero.ragonese@unimore.it)
Stefano Traini (straini@unite.it)