home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

author: Valentina Imperi

Il caso Magnum e la costruzione emozionale della brand identity di Algida. Un viaggio semiotico tra gli spot Magnum 5 Sensi e Magnum Classic I’M

language: italian

publication date: May 2010

abstract: Il polisensualismo di “Magnum 5 sensi”, le infinite identità suggerite da “Magnum Classic”, le atmosfere romantiche dell’immortale Cornetto e la potenza evocativa del logo in cui si condensa l’identità visiva di Algida sono tutte espressioni di una tendenza al branding emozionale che pervade l’universo dei consumi. In che modo Algida parla agli spettatori attraverso una lingua diversa, più affascinante e coinvolgente di altri? Quali sono i meccanismi alla base del senso dei suoi spot pubblicitari?

keywords: emotional branding, marca, passioni, pubblicità, visual identity, magnum, spot

OCULA-FluxSaggi-IMPERI-Il-caso-magnum-e-la-costruzione-emozionale-della-brand-identity.pdf ➞ PDF [2,543Mb]

DOI: 10.57576/ocula2010-2

citation information: Valentina Imperi, Il caso Magnum e la costruzione emozionale della brand identity di Algida. Un viaggio semiotico tra gli spot Magnum 5 Sensi e Magnum Classic I’M, "Ocula", vol.11, May 2010. DOI: 10.57576/ocula2010-2

Attached Materials:
Spot Algida Magnum 5 sensi > file avi [1,243Mb]
Spot Algida I'm > file mpeg [15,150Mb]

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna