home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

This article has been published in: Ocula 6, Sguardi semiotici sulla pubblicità

author: Fabrizio Trotti

Il film promesso

language: italian

publication date: October 2005

abstract: Il saggio si focalizza sulla complessa gestione del mix di comunicazione che ruota attorno alla promozione e commercializzazione del film “La finestra di fronte” di Ferzan Ozpetek. La questione fondamentale che viene discussa riguarda il fatto che una vasta tipologia di testi, sempre più diversi tra loro– come trailer, backstage e videoclip – tendono a moltiplicare la “promessa” del film ma, per essere efficaci mezzi di promozione, non devono assolutamente depotenziarla o addirittura “bruciarla”.

keywords: semiotica della pubblicità, marketing, cinema, pubblicità, audiovisivo, ozpetek

OCULA-6-TROTTI-Il-film-promesso.pdf ➞ PDF [154Kb]

citation information: Fabrizio Trotti, Il film promesso, "Ocula", vol.6, n.6, October 2005.

Attached Materials:
> file avi [1,065Mb]
> file avi [9,830Mb]
> file mov [4,989Mb]
> file avi [50,980Mb]

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna