home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

This article has been published in: Ocula 5, Spazio e spazialità

author: Tiziana Migliore

Edward Hopper: le passioni dell'intervallo

language: italian

publication date: September 2004

abstract: Una panoramica semiotica sull’opera di Edward Hopper alla ricerca della dimmensione narrativa dello spazio dipinto. Il lavoro esce dal luogo comune critico che vorrebbe Hopper pittore della solitudine per rileggerlo alla luce del tema dell’annunciazione, una costante nella pittura occidentale, una annunciazione laica e vicina al sentire dell’uomo del secolo scorso.

keywords: spazialità, semiotica plastica, geografia

OCULA-5-MIGLIORE-Edward-hopper-le-passioni-dell-intervallo.pdf ➞ PDF [6,423Mb]

citation information: Tiziana Migliore, Edward Hopper: le passioni dell'intervallo, "Ocula", vol.5, n.5, September 2004.

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna