home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

This article has been published in: Ocula 2,

author: Francesco Galofaro

Semiotica e produzione di testi

language: italian

publication date: March 2002

abstract: La semiotica non è più vista come uno strumento utile ad analizzare testi già prodotti, con un approccio descrittivo. In alcune aziende infatti, comincia ad affermarsi un lavoro semiotico intorno alla produzione dei testi, che vede l’approccio divenire, de facto se non de jure, normativo.

keywords: produzione di testi, marketing, ceriani, semiotica, dibattiti

Semiotica e produzione di testi ➞ HTML

citation information: Francesco Galofaro, Semiotica e produzione di testi, "Ocula", vol.3, n.2, March 2002.

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna