home page
 
METADATA


This article has been subjected to review by the editors of the issue or by the Editorial board

This article has been published in: Ocula 8, Comunicazione e segni nella moda

author: Gabriele Monti

Scene contemporanee del dandismo. Da Jean Paul Gaultier al metrosessuale: nuovi modelli maschili

language: italian

publication date: July 2007

abstract: Nel 2003 Jean Paul Gaultier lancia la linea di cosmetici maschili “Le Beau Male”. La campagna pubblicitaria compare sulla stampa italiana fra il 2003 e il 2004. Dopo il successo del profumo “Le Male”, il make-up maschile va così a completare la gamma dei prodotti cosmetici proposti da Jean Paul Gaultier. L’analisi della pubblicità “Le Beau Male” e della sua relazione con la storia delle campagne “Le Male” diventa un viaggio all’interno dell’universo maschile proposto dall’enfant terrible della moda francese: un percorso creativo che parte dagli abiti e tocca tutti gli aspetti della costruzione di un nuovo modello di virilità.

keywords: moda, gaultier, semiotica della pubblicità, cosmesi, pubblicità

OCULA-8-MONTI-Scene-contemporanee-del-dandismo.pdf ➞ PDF [1,567Mb]

citation information: Gabriele Monti, Scene contemporanee del dandismo. Da Jean Paul Gaultier al metrosessuale: nuovi modelli maschili, "Ocula", vol.8, n.8, July 2007.

 

Ocula.it publishes articles and essays in semiotic research, with a particular eye on communication and culture; it is open to dialogue with other research fields and welcomes contributions from all the areas of the social and human sciences. See the Editorial Board and the Editorial Board.




 
 
You can support our initiative by donating in a safe way using PayPal or your credit card








ISSN 1724-7810   |   DOI: 10.12977/ocula

Since 2019 Ocula is ranked as a class A journal by ANVUR for Research Area 10/C1 and 11/C4.

Ocula adheres to the principles of Budapest Open Access Initiative (BOAI)

Ocula is indexed by Directory Open Access Journal (DOAJ) and Google Scholar

The content on this site is licensed under Creative Commons (BY-NC-ND) 

  |  Privacy  |  Ocula.it is published by Associazione Ocula, via Berti 2, 40131 - Bologna